Tubeconin toimitusjohtaja Jan Grehn kokee yhteistyön Vantaan kaupungin kanssa mutkattomaksi ja suoraviivaiseksi.

– Vantaan kaupunki on ottanut roolia tapahtumakaupunkina. Olemme tehneet yhteistyötä kaupungin kanssa Tikkurila-festivaalien puitteissa vuosia.

Grehn toteaa, että Myyrmäen puitteet mahdollistavat sekä ulko- että sisätilojen käyttöönoton, mikä mahdollistaa laajemman ohjelman järjestämisen.

Grehn siirtyi Tubeconin keulahahmoksi koronakriisin puhjetessa keväällä 2020.

Tubecon on noussut Pohjoismaiden suurimmaksi vaikuttajatapahtumaksi. Viikonlopun aikana tapahtumassa on ollut 15–18 000 osallistujaa. Se järjestettiin Helsingin Messukeskuksessa 2019 ja 2018, ja useita vuosia Hartwall Arenalla. Vuoden 2020 tapahtuma jäi toteuttamatta koronatilanteen takia.

Grehn tunnistaa poikkeusajan haasteet ja on realistinen. Ensi vuodelle on yksi laadullinen tavoite: tapahtumasta tehdään aiempaa suurempi ilmiö.

– Kävijätavoitteista on vielä vaikea puhua, koronatilanteen takia.

Tubeconilla on tiivis faniyhteisö, ja 85 prosentille kohderyhmästä se on tuttu. Tapahtuma on ottanut voimakkaasti kantaa muun muassa kiusaamiseen. Sanomansa ja merkityksellisyyden kautta se on onnistunut vahvistamaan asemaansa faniensa ja kumppaniensa keskuudessa.

Taustalla on myös vahva kumppaniverkosto, joka taloudellisen tilanteensa puitteissa katselee myötämielisesti ensi vuotta.

– Yrityksillä on tahto olla vastuullisia ja aktivoida nuoria. Olemme saaneet positiivista palautetta siitä, että jatkamme ja kehitämme näinä vaikeinakin aikoina toimintaamme.

Grehnillä on kokemusta myös elämysbisneksestä. Elämyksellisyyteen aiotaan panostaa Tubeconissakin.

– Elämyksiä ja kokemuksia nähdään enemmän, jotta tapahtuma on vaikuttava livenä. Satsaamme myös digitaalisuuteen.