Yritysten tarve kohdata asiakkaansa, henkilöstönsä, kumppaninsa tai kuluttajansa ei ole koronarajoitusten myötä loppunut.

– Reagoimme jo varhaisessa vaiheessa koronapandemiaan ja teimme heti strategisen päätöksen satsata täysillä virtuaalisiin kohtaamisiin. Se, mikä silloin oli suuri riski, on nyt osoittautunut onnistumiseksi. Oman studion avulla pystymmeparemmin vastaamaan tähän kysyntään sekä toteuttamaan myös hybriditapahtumiatulevaisuudessa, toteaa TAPAUS Groupin toimitusjohtaja Timo Aalto.

Se, mikä oli muutama kuukausi sitten suuri riski, on nyt osoittautunut onnistumiseksi.

Tapaus on parin viimeisen kuukauden aikana muuttanut usean fyysisen tapahtuman virtuaaliseksi: yhtiökokouksia, avainasiakastapahtumia, seminaareja, palkintogaaloja ja henkilöstöjuhlia. Virtuaalitapahtumien avulla yritykset ovat saavuttaneet uusia globaaleja yleisöjä, moninkertaistaneet osallistujamääriä, hankkineet kontakteja uusilta markkinoilta, sekä vahvistaneet yrityskulttuuriaan, työnantajamielikuvaansa ja sitoutuneisuutta.

– Virtuaalisten kohtaamisten avulla haasteellinen tilanne onkin kääntynyt aivan uudeksi mahdollisuudeksi. Erityisesti digitaalisessa ympäristössä toimivat yritykset, kuten pelitalot, teknologiayritykset ja aineettomiapalveluita tarjoavat yritykset, ovat olleet ensimmäisiä kokeilijoita – ja voittajia virtuaalitapahtumien murroksessa, sanoo Timo Aalto.

– Eristäytyminen on opettanut meidät kohtaamaan, ostamaan palveluita ja nauttimaan viihdettä verkossa. Uudet digitaaliset käyttäytymistavat tulevat täydentämään ja rikastamaan vanhoja rutiinejamme pysyvästi. Siksi tulevaisuudessa fyysisten ja virtuaalisten tapahtumien hybridit tulevat olemaan uusi normaali.

Tapaus oy:n studio avataan yrityksen toimiston yhteyteen Espoon Otaniemeen kesäkuussa 2020.