Garden Helsinki on valinnut Royal Ravintolat kumppanikseen urheilu- ja kulttuuritapahtumiin keskittyvään kiinteistökehityshankkeeseen. Royal Ravintolat vastaa tulevan tapahtumakeskuksen ravintolatarjonnasta. Garden muuttaa kaupungin urheilu- ja kulttuuritarjontaa tuomalla huippumodernin tapahtuma-areenan helsinkiläisten käyttöön.

Garden Helsinki -hankkeen keskeiset osat ovat maan alle rakennettava huippumoderni tapahtuma-areena ja sen oheen suunnitellut palvelut, kuten ravintolamaailma, hotelli, pysäköintitilat, vähittäiskaupat ja kattavat liikunta- ja terveyspalvelut. Hankkeen kiinteistö nousee Töölöön, Nordenskiöldinkadun varrelle.

Garden on 2020-luvun kiinteistökonsepti, jossa huipputeknologia ja palveludesign on tuotu maailmanluokan viihdetapahtumien ja helsinkiläisten arjen käyttöön.

Suomen modernein tapahtumakeskus

- Olemme rakentamassa Suomen moderneinta tapahtumakeskusta, jonka positiiviset vaikutukset näkyvät niin matkailussa kuin kulttuuri- ja urheilutarjonnassakin, sanoo hankkeen vetäjä Timo Everi.

Garden ei Everin mukaan ole perinteinen urheiluareena, vaan kokonaisvaltainen konsepti, joka tuo kulttuurielämyksiä Töölöön.

Royal Ravintolat vastaa Gardenin ravintolapalveluista, jotka täyttävät useiden eri kohderyhmien tarpeet.

- Helsinki elää juuri nyt suurta kukoistuskautta. Se muokkautuu jatkuvasti kiinnostavammaksi asuinpaikaksi ja vetovoimaisemmaksi matkailukohteeksi. Garden nostaa Helsingin taas uudelle tasolle urheilun, kulttuurin ja ravintolatarjonnan osalta kansainvälisestikin, arvioi Royal Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Aku Vikström.

Tulevan tapahtumakeskuksen palvelutarjonnassa yhdistyvät innovatiivinen palvelumuotoilu ja monipuolinen tarjonta. Garden Helsinki palvelee suuria väkijoukkoja, ja ravintolatarjonnan pitää vastata siihen kohdistuviin odotuksiin.

- Gardenin asiakasmäärät ovat erittäin suuria lukuisten tapahtumien ja päivittäisten palveluiden johdosta. Asiakastarpeita on lounasruokailusta illanviettoon ja take-awaysta cateringiin. Aiomme vastata näihin tarpeisiin useilla eri ravintoloilla ja asiakaspalveluratkaisuilla, kuten esimerkiksi Garden Helsinki -sovelluksella, joka kattaa kaikki keskuksen palvelut, visioi Royal Ravintoloiden puolelta hankkeesta vastaava markkinointi- ja liiketoimintajohtaja Joonas Mäkilä.