Onko tärkeää olla VIP?

Sähköistyvän viestinnän myötä halutaan konkreettisista kohtaamisista tehdä entistä merkityksellisempiä. Myös yritysten sisällä yhteisöllisyyttä rakennetaan kustomoitujen tunnekokemusten kautta. Helsinkiläinen Starsquad haluaa haastaa arjen tarjoamalla maailmanluokan elämykset suoraan aitiopaikalta, ihmiseltä ihmiselle.

Heikki Pohjonen.

– Yhdessä jaetut urheilu- ja musakokemukset jättävät muistijäljen. Tämä pätee niin työyhteisössä kuin vaikka asiakassuhteissa. Lopultahan ihminen ostaa ihmiseltä ja kaverilta, Starsquadin Heikki Pohjonen kertoo.

Erilaisia VIP-paketteja suunnitteleva Starsquad tarjoaa elämyksiä ja kokemuksia – kohtaamisia, jotka jättävät kokijaansa pitkän muistijäljen.

– VIP-kokemuksiin liittyy monenlaisia tunteita ja ne merkitsevät erilaisia asioita eri ihmisille.  Toisille se tuo helppoutta, toisille eksklusiivisuutta. Toinen nauttii siitä, että voi katsoa keikkaa rauhassa tai ruokailla oman porukan kanssa. Toiset taas pitävät siitä, että pääsevät lavan läheisyyteen tai tapaamaan esiintyjiä. Kaikkiaan kyseessä on kuitenkin kokemus, joka on omiaan luomaan upean elämyksen vaikkapa isolle porukalle tai lähimmäiselle ihmiselle, Pohjonen summaa.

Toisinaan VIP-pakettien tehtävä on tarjota käytännöllisyyttä ja helppoutta.

– VIP voi tarkoittaa myös vähän parempaa palvelupakettia. Se voi tarkoittaa mukavuutta, kuljetuksia paikasta toiseen, rauhallista ruokailua, sujuvampaa tapahtumaa, lyhyempiä jonoja tai parempaa näkyvyyttä lavalle. Vipissä on myös usein erikoisohjelmaa. Lajin starojen haastatteluja, valmentajien taustahaastatteluja, kilpailuja, sekä muuta ohjelmaa, joka nostaa porukan yhteishenkeä ja fiilistä, Pohjonen jatkaa.

Yhdessä koetut elämykset syventävät tunnetusti yrityksen suhdetta työntekijöihinsä ja yhteistyökumppaneihinsa.

– Yhteisen kokemuksen tarjoaminen voi olla yrityksen tapa osoittaa, että se haluaa tarjota elämyksiä ihmisille ympärillänsä. Yhteishengen luominen onnistuu parhaiten yhteisissä tapahtumissa. Työpaikoilla keskustellaan usein työasioista, eikä aidolle tutustumiselle välttämättä jää aikaa. Jos keskustelisimme toistemme kanssa harrastuksista ja vapaa-ajasta, saisimme luotua toisiimme paremman yhteyden kuin pelkkänä työntekijänä tai kollegana. Usein meidän ihmisten väliltä löytyy yllättäviäkin juttuja, jotka meitä yhdistävät, Pohjonen kertoo.

Yritysmaailmassa aiemmin suositut saunaillat ovat jäämässä historiaan. Yritykset rakentavat nykyään työyhteisönsä yhteisöllisyyttä tarjoten elämyksiä ja kokemuksia, jotka jäävät mieleen pidemmäksi aikaa. Starsquadin tärkeimpänä tehtävänä on tarjota elämyksiä, jotka luovat siteitä ihmisten välille.

– Wow-reaktiot ovat aina tavoitteenamme. VIP-paketissa pitäisi aina olla selkeää lisäarvoa ja yllättäviäkin kokemuksia.

Yhteisen kokemuksen tarjoaminen voi olla yrityksen tapa osoittaa, että se haluaa tarjota elämyksiä ihmisille ympärillänsä.

Yrityksen toimenkuvaan kuuluu laaja- alaista ammattitaitoa vaativia työnkuvia.

– Me suunnittelemme erilaisia vip-paketteja yhdessä tapahtumajärjestäjien kanssa, sekä myymme ja markkinoimme niitä niin yritysryhmille kuin kuluttajillekin. Autamme myös tapahtumien digitaalisessa markkinoinnissa, sekä järjestämme ja tuomme Suomeen uudenlaisia urheilutapahtumia. Tämän lisäksi me teemme sponsoroinnin konsultointia, eli autamme tapahtumajärjestäjiä saamaan lisätuloja, Pohjonen tiivistää.

Tapahtumajärjestäjien kannalta lisätulojen hankkiminen onkin hyvin merkityksellistä.

– Tapahtuminen budjetit ovat tiukkoja, joten hospitality-palvelut ja sponsorointikumppanuudet ovat usein tärkeä tulonlähde tapahtumaa järjestäessä. Tarjoamme myös sponsoroinnin konsultointia, eli tuomme tapahtumajärjestäjälle lisätuloa hankkimalla sponsorikumppaneita tapahtumiin. Emme puhu ainoastaan logonäkyvyydestä tai tapahtuman aikaisesta näkyvyydestä, vaan pyrimme rakentamaan kumppaneille monipuolista sisältömarkkinointia esimerkiksi digikanavissa tapahtuman ympärillä. Näin sponsori saa aitoa markkinoinnillista ja myynnillistä hyötyä kumppanuuksista, Pohjonen summaa.

Kustomoiduissa tapahtumissa on myös yhteiskunnallisesti tärkeitä piirteitä.

– Usein sosiaalisuus ja uusien ihmisten tapaaminen on pääsyitä tapahtumiin tulemiseen. Esimerkiksi järjestämämme pelillistetyt ”business mingle” -tilaisuudet tai yhteisaitiot ovat olleet todella suosittuja, Pohjonen kiittelee.

Ohjatusti ja hieman autetusti verkostoituminen toimii paljon tehokkaammin.

– Uudet bisnestuttavuudet ovat myös syy myyntijohdolle käyttää verkostoitumis­tapahtumia osana myyjien uusasiakashankintaa. Ohjatusti ja hieman autetusti verkostoituminen toimii paljon tehokkaammin, Pohjonen lisää.

Starsquad on Pohjoselle mieluinen työpaikka.

– Meillä on rento ja hauska meininki. Porukassamme on sopiva sekoitus huikeaa kokemusta urheilu- ja tapahtuma-alalta, sekä nuorta innokkuutta. Ikinä ei tiedä, kuka urheilustara vierailee yhtäkkiä officella. Meillä on myös johdon puolelta huikeat kontaktit kansainväliseen urheiluun ja olemme jatkuvasti keskusteluissa maailman isoimpien urheiluseurojen ja liigojen kanssa. Tästä saamme myös benchmarkattua oppia suomeen, Pohjonen kertoo.

Ota yhteyttä!

Heikki Pohjonen

heikki.pohjonen(at)starsquad.fi

+358 50 563 5537

www.starsquad.fi

26.–29.7.2018

Tervetuloa Neste Ralliin!

Suomen MM-rallin erikoiskokeet ja hospitality-tilaisuudet on julkaistu! Tapahtuman virallisen hospitality-kumppanin, Starsquadin, kautta voit ostaa oman VIP-tason vauhtielämyksesi sekä kaupunki- että metsäerikoiskokeille.

Kaikissa tilaisuuksissa MM-rallista pääsee nauttimaan parhailta katselupaikoilta lattiallisissa VIP-teltoissa mm. laadukkaan buffet-ruokailun, tulos- ja juontopalveluiden maustamina. Tämän vuoden uutuus on kokopäivän ralliretki ”Rally Insider”, joka tarjoaa sisäpiirin elämyksiä huippuasiantuntijoiden luotsaamina. Starsquadin kautta on mahdollista hankkia tilaisuuksia täydentämään myös monenlaisia lisäpalveluita, kuten rallikyydityksiä.

”Neste Ralli on Pohjoismaiden suurin vuosittainen urheilutapahtuma. Perinteikästä Suomen MM-rallia seurataan ympäri maailman ja tapahtumaan saapuu huikea määrä katsojia. Olemme ylpeitä saadessamme olla mukana rakentamassa hospitality-tilaisuuksien sisältöä ja kehittämässä palveluita yhdessä kisajärjestäjä AKK:n kanssa. Pyrimme räätälöimään monipuolisia paketteja, jotta erilaiset rallikävijät ja lajin uudet seuraajatkin löytävät mieleisensä.

Ralliin kannattaa tulla tutustumaan, vaikka ei olisikaan kiinnostunut autourheilusta. Jyväskylässä on huikea kansainvälinen karnevaalitunnelma tapahtuman aikaan. Uudet lajikokemukset avartavat aina. Suosittelen tapahtumaa myös erityisesti ulkomaisille vieraille – rallissa kun kokee aitoa suomalaista meininkiä ja pääsee näkemään suomalaista luontoa!”

Heikki Pohjonen, Digital Sales and Marketing Director

 

Anna Kuusela.

”Starsquad räätälöi ryhmille kuljetuksia Jyväskylään ja autamme tarvittaessa myös majoitusten kanssa. Ralliviikolla palveleva myynti- ja palvelupisteemme sijaitsee paikan päällä Jyväskylässä. Tapahtuman lähestyessä tiimimme palvelee asiakkaita erilaisissa kysymyksissä puhelimitse, paikan päällä, sähköpostilla, sekä chatissa. Asiakas saa myös VIP-passiensa mukana ennakkoon täyden ohjepaketin tilaisuuksiin liittyen.

Hospitality-tilaisuuksien puitteet ovat kokeneet tälle vuodelle upean muodonmuutoksen. Vuonna 2018 on panostettu erityisesti tilojen avaruuteen sekä uudenlaisiin elämyksiin. Rallista löytyy varmasti jokaiselle jotakin, oli se sitten kaupunkierikoiskokeen suuren maailman meininkiä tai metsäerikoiskokeiden upeaa luontoa ja maalaistunnelmaa.”

Anna Kuusela, Account Manager

 

Ota yhteyttä myyntiin!

Anna Kuusela

+358 9 4247 1100

myynti(at)starsquad.fi

www.starsquad.fi/tapahtumat/neste-ralli-2018

 

HOSPITALITY-PAKETIT 2018

  • Kaupunkierikoiskoe Harju: 269 € / 249 €
  • Metsäerikoiskokeet Moksi, Oittila ja Tuohikotanen: 169 €
  • Rally Insider – kokopäivän eksklusiivinen ralliretki: 650 €

(+ alv. 24 %)