Näin esiinnyt streamilla vaikuttavasti

Virtuaalitapahtumat ovat täällä jäädäkseen, mutta miten teet vaikutuksen yleisöösi streamin välityksellä? Pyysimme iFairsin perustajia Hanne Aimosta ja Marena Christenseniä jakamaan parhaat vinkkinsä.

iFairs on uusi alusta kaikille virtuaali- ja hybriditapahtumille. IFairsilla voi järjestää messuja, myyntitapahtumia, rekrytointitapahtumia, yritysten sisäisiä tilaisuuksia, konsertteja ja vaikka tuotteiden lanseerauksia. Etuja ovat alusta helppokäyttöisyys, virtuaalinen verkostoituminen ja interaktiiviset osastot, jotka toimivat kuin huoneina, joiden välillä osallistuja voi liikkua.

 

5 vinkkiä kuulijan hurmaamiseen

  1. Onnistunut stream lähtee hyvästä teknisestä toteutuksesta. Perusasiat, kuten nettiyhteys, valot sekä äänen selkeys ovat A ja O. Studiosta lähetetyt streamit ovat usein korkealaatuisia. 
  2. Suunnittele etukäteen, miten aktivoit yleisön live-streamin aikana. Nyrkkisääntö: kysy viisi aiheeseen liittyvää kysymystä noin 10 minuutin streamin aikana.
  3. Kaksin on hauskempaa kuin yksin! Ota streamiin mukaan kollega tai asiantuntija lisätäksesi vuorovaikutusta. Keskustelusta tulee näin luonnollisempaa ja helpompaa.
  4. Streamin viihdyttävä ja merkityksellinen sisältö takaa onnistumisen. Mitä tiedonjanoinen yleisö haluaa oppia? Tunteita ja ajatuksia herättävät tarinat sekä kokemukset ovat aina hyvä valttikortti.
  5. Mitä haluat yleisön tekevän streamin loputtua? Pidä omat tavoitteet mielessä ja pyydä yleisöä aktivoitumaan haluamallasi tavalla liven jälkeen.

Julkaistu Evento-lehdessä 5–6/2021.

Tilaa Evento!

Tilaa digilehti!

Sulje mainos Tilaa Evento