Messukeskukselle kestävän matkailun Sustainable Travel Finland -merkki

Messukeskus sitoutuu yhä vahvemmin vastuullisen matkailun edistämiseen liittymällä Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelmaan.

- Sustainable Travel Finland -merkki on osoitus arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä kestävän matkailun hyväksi, ja otamme tunnustuksen vastaan ylpeinä. Ohjelma tuo pitkään jatkuneeseen vastuullisuustyöhömme lisää työkaluja ja vahvan kumppaniverkoston. On hienoa liittyä yhteen rintamaan Visit Finlandin ja muiden Sustainable Travel Finland -ohjelmaan kuuluvien yritysten kanssa kertomaan vastuullisesta matkailusta ja tapahtumista kansainväliselle yleisöllemme, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelma edistää kestävää matkailua ja viestii Suomesta kestävän matkailun maana. Sustainable Travel Finland -merkki helpottaa matkailijoiden valintoja matkustuspäätöksiä tehtäessä. Vastuullisuus on megatrendi ja yhä useammalle ostopäättäjälle ratkaiseva valintakriteeri. Messukeskuksen tavoitteena on kehittää palvelujaan yhä vastuullisemmiksi ja kannustaa myös asiakkaitaan ympäristöä säästäviin valintoihin. 

Messukeskuksen vastuullisuusraportti listaa kohta kohdalta koko tähän saakka tehdyn työn YK:n kestävän kehityksen tavoiteohjelmassa (Agenda2030). Merkittävä osa vastuullisuusraporttia ovat teot ilmastonsuojelun ja vastuullisen kuluttamisen edistämiseksi. Messukeskus on Helsingin kaupungin ilmastokumppani ja tavoittelee 110-prosenttista hiilineutraaliutta vuoteen 2029 mennessä. 

Myös turvallisuus on osa kestävää matkailua. Kuluneena vuonna Messukeskus on tehnyt runsaasti työtä koronaturvallisuuden edistämiseksi. Messukeskus julkisti ensimmäisenä messujärjestäjänä Suomessa kattavan turvallisuusohjeistuksen tapahtumaosallistumiseen. 

Matkamessujen ensimmäisen vastuullisuuskilpailun
voitti Visit Saaremaa tammikuussa 2020.

Messukeskuksen vuosittain järjestämillä
Matkamessuilla palkitaan tuotteet ja palvelut, joissavastuullisuus on huomioitu erityisen hyvin ja jotka toimivat suunnannäyttäjinä muulle matkailualalle.

*Kaupallinen yhteistyö