Luleå on joukkueena SHL:n pohjoisin ja sen kannatuspohja on vahva. Tunnelma hallissa on jo valmiiksi kovempi kuin yhdessäkään SM-Liigan ottelussa. Tässä yhtälössä yli neljän miljoonan euron panostus 5700 henkeä vetävään halliin tuntuu järjettömältä.

Investointi on ollut kannattava. Uusittu pelikokemus nousi valtakunnalliseksi uutiseksi ja sai laajasti ansaittua mediaa. Tämä nosti lipunmyyntiä, sai ihmiset panostamaan joukkueen tuotteisiin ja viettämään enemmän aikaa hallilla kuluttamassa palveluja. Kausi päättyi naisten joukkueen voittoon ja miesten joukkueen runkosarjan kakkostilaan ja semifinaaleihin. Kauden myynti nousi yli 1,4 miljoona euroa edelliseen kauteen verrattunakaikilla segmenteillä: lipputulot, kioskit, ravintolat ja joukkueen tuotteet.

Miten tässä onnistuttiin?

Bright ja Visual45 toteuttivat ennen näkemättömän AV-kokonaisuuden suunnittelun ja toteutuksen yhdessä joukkueen kanssa. Areenaan laitettiin uusiksi mm. kommunikaatiojärjestelmät, äänijärjestelmä, mediakuutio, pelivalot, liikkuvia valoja sekä mediaserverit ja kokonaisuuden infra pelaamaan kohti yhtä maalia. Tämä yhdistettynä suunnitteluun, markkinointiin ja viestintään loi voittavan kokonaisuuden.

Ilman tunnesidettä ja ylpeyttä ei saada sitoutumista brändiin ja tuotteisiin. Urheilussa pelkät tulokset eivät ratkaise voittajaa. Vuodesta toiseen pitkäjänteistä työtä tekevät joukkueet kestävät myös pelissä häviämistä. Tunteisiin ja hetkiin panostaminen on urheilubrändin rakentamisen keskiössä. Rohkeus investoida elämyksiin ja kokemuksiin on hyvin suunniteltuna ja toteutettuna myös kannattava investointi. Tässä me voimme olla apuna, tekemässä pieniä ja suuria taikoja.

Ari Manninen, Bright Installation Oy

ari.manninen@brightgroup.com, +358 40 515 9731