Somekansa liekeissä

Woltti Groupin toinen Evento Awards -palkintopysti tienattiin suosikkisarja Game of Thronesin kuudennen tuotantokauden lanseerauksella. Voitto tuli Promootio/Lanseeraus-sarjassa.

Viisipäiväinen ilmaistapahtuma toimi paitsi uuden kauden lanseerauksena myös kiitoksena menestyssarjan faneille. Monikanavainen, interaktiivinen kokemus istutti vierailijansa sarjasta tuttuihin maisemiin, ja kokemus oli jaettavissa someen. Perinteisen mainonnan sijaan markkinoinnissa panostettiinkin juuri sosiaaliseen mediaan.

– Menestyksemme on varmasti monen pienen asian summa, mutta kärjessä olivat ilman muuta HBO:n ja Game of Thronesin vahvat brändit. Kun niihin yhdistettiin hyvä idea ja toimiva lokaatio, saatiin porukka kunnolla liikkeelle, toteavat Woltti Groupin Account Director / Partner Jyri Räsänen ja Producer Jesse Köri.

– HBO:n nykyaikainen tv:n tekemisen malli yhdistyi livetapahtumaan ja siellä oleviin digitaalisiin elementteihin, jotka puolestaan saivat ihmiset jakamaan kokemusta livenä. Someaktiivisen vip-kohderyhmän ja sille suunnitellun kutsuprosessin avulla saatiin näkyvyyttä sekä ansaitussa että sosiaalisessa mediassa.

 

Kuvassa vasemmalta: Anni Silamo / MKTG Finland, Nina Palmroos / HBO, Jyri Räsänen / Woltti Group, Laura Hyvärinen / MKTG Finland, Heta Holopainen / Lataamo Group, Anu Laine ja Kati Rajala / Kokkikartano sekä Teppo Heikkinen ja Tim Livson / Lataamo Group.

  • Kokkikartano Blind Lunch / Lataamo Group
  • Nissan Navara Extreme Test Drive / MKTG Finland
  • Game of Thrones – Season 6 launchWoltti Group Voittaja!