Miksi Markkinoinnin viikolle?

Markkinoinnin viikko on tarkoitettu markkinoinnin, viestinnän ja myynnin strategiasta sekä palvelujen ja tuotteiden ostamisesta päättäville sekä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu- ja toteutustyötä tekeville ammattilaisille.

Tapahtuman järjestävät Helsingin Messut ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL. Tapahtumassa on puheenvuoroja muun muassa kriisiviestinnästä, tekoälystä, trendeistä ja vastuullisuudesta markkinoinnissa ja viestinnässä. Ohjelma julkaistaan kesäkuussa.

Tapahtumassa myös juhlistetaan vuosipäiviä: Markkinoinnin viikko täyttää 10 vuotta ja MTL 75 vuotta, ja näitä merkkipaaluja juhlitaan tapahtuman ensimmäisen päivän päätteeksi.

Veroedut käyttöön

Onneksi verottajakin on nyt huomannut messuosallistumisen tärkeyden ja kannustaa yrityksiä käyttämään ammattimessut hyödyksi henkilöstön koulutuksessa ylimääräisellä verovähennyksellä. Veroedun saa, kun messukäynti on osa työnantajan koulutussuunnitelmaa, liittyy työntekijän osaamisen kehittämiseen ja on osa työntekijän palkallista työaikaa. Messukäynnin tulee kestää vähintään kuusi tuntia. Jos messuvierailu on osa suurempaa koulutuskokonaisuutta, on minimikesto vähintään tunnin.

Nämä edellytykset täyttyvät ammattitapahtumissa helposti. Lähes poikkeuksetta ammattimessut tarjoavat laajan näyttelyn ja kymmenien tai jopa satojen yrityskontaktien ohella runsaasti ajankohtaisseminaareja, tietoiskuja, tapaamismahdollisuuksia ja muuta ohjelmaa. Lisätietoja löytyy Verohallinnon sivuilta.

markkinoinninviikko.messukeskus.com

verohallinto.fi

Miten perustelen osallistumisen työnantajalle?

  • Oman toimialan uudet jutut haltuun.
  • Alan gurun luento tai tehokas täsmäisku kiinnostavaan seminaariin.
  • Kuulumiset asiakkaiden, kumppaneiden ja kollegojen kesken. Kiinnostavia, omassa työssä hyödyllisiä uusia tuttavuuksia.
  • Hankintoja ja tarjouspyyntöjä.
  • Kilpailijaseurantaa.
  • Uusien työmahdollisuuksien haistelemista.
  • Alan vaikuttajat käden mitan päässä.